V gibalnici so različni gibalni, senzorni, taktilni pripomočki, ki so namenjeni:
- otrokom z učnimi težavami
- vsem otrokom s posebnimi potrebami
- otrokom, ki se neradi dotikajo stvari – so hiper/ hiposenzibilni na dotik
- agresivnim/sramežljivim
- otrokom, ki so neprestano v gibanju; hiper/ hipoaktivni
- nenehno spreminjajo razpoloženje
- otrokom, ki imajo težave z govorom
- imajo okorno finomotoriko in grafomotoriko
- težave z grobo motoriko
- težave s koordinacijo in ravnotežjem
Aktivnosti, ki se bodo izvajale v gibalnici, bodo pozitivno vplivale na:
- pozornost in koncentracijo
- izvedbo gibov, ravnotežje in na koordinacijo
- izboljšanje kontrole telesa
- izboljšanje finomotoričnih spretnosti
- izboljšanje grafomotoričnih spretnosti
- boljše načrtovanje dejavnosti
- izboljšanje kognitivnih sposobnosti
Zajemamo senzorno integracijo, ki je normalen nevrološki proces, ki nam pomaga, da telo ustrezno uporabimo v interakciji z okoljem. Telo organizira senzorne informacije in dražljaje (zvok, dotik, teža predmeta,…), katere oseba prejme iz telesa in iz okolja skozi različne senzorne sisteme:
- taktilni (koža – tip, dotik)
- proprioceptivni (sklepi in mišice)
- vestibularni (položaj v prostoru in sprememba le tega – nahaja se v ušesu)
- vizualni (vid)
- avditivni (sluh)
- olfaktorni (vonj)
Informacije, ki jih dobimo pri izvajanju aktivnosti, se v možganih predelajo in nam pomagajo pri vsakodnevnem življenju (odnosih, uporabi tonusa mišic, ravnotežju, pisanju, branju, organizaciji,…).