Projekti v sodelovanju z ZRSŠ

  • Varno in spodbudno učno okolje

V tem šolskem letu bomo z Zavodom RS za šolstvo, Območno enoto Maribor sodelovali z razvojno nalogo Varno in spodbudno učno okolje (VSUO). Projekt bo potekat tri leta.
Namen naloge je opolnomočiti deležnike na področju dobrih odnosov, pozitivne kulture ter spodbudne klime.
V prvem letu bo potekalo usposabljanje za šolske time. Projekt nas bo peljal skozi tri module; tema prvega je dobro počutje in odnosi,  tema drugega čustvena in socialna pismenost ter tretjega ravnanje v primeru nezaželenega vedenja. Po vsakem modulu bo potekal prenos znanja na učence in kolektiv.  V zaključku prvega leta bo izdelana strategija VSUO na ravni šole.
Cilj je, da šola na sistematičen usklajen način odgovarja na svoje vzgone in odnosne izzive ter gradi svojo sistematično strategijo v ta namen.

Razvojni tim: Andreja Pogorevc, Silva Potočnik, Marica Fuks, Barbara Hojs, Katja Sagadin, Klavdija Fridrih Gošnjak

  • Digitalne kompetence za področje posebnih potreb

Digitalne kompetence uvrščajo med ključne in vitalne veščine 21. stoletja tako za učitelje kot za učence. Šola se bo priključila projektu “Digitalne kompetence za področje posebnih potreb” (DigComp PP), ki je usmerjen k razvoju in izboljšanju digitalnih veščin učečih se na VIZ s prilagojenim programom ter zavodih za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami. Financiran je v okviru javnega razpisa Ministrstva za vzgojo in izobraževanje in sofinanciran s sredstvi Sklada za okrevanje in odpornost. Projekt je del širše pobude za pametno, trajnostno in vključujočo

rast, s posebnim poudarkom na krepitvi kompetenc, predvsem digitalnih, ki so potrebne za nove poklice in zeleni prehod.
Cilj projekta je razviti in implementirati prilagojene programe, ki bodo izboljšali digitalne veščine učečih se s posebnimi potrebami. S tem bodo učeči se bolj pripravljeni na izzive digitalne dobe, kar jim bo omogočilo enakopravno sodelovanje v digitalni družbi. Uvedba novih učnih metod in tehnologij bo prispevala k boljšim učnim rezultatom in večji vključenosti učečih se s posebnimi potrebami v učni proces. Poseben poudarek bo na interaktivnih in prilagojenih učnih vsebinah. Projekt vključuje izobraževanje in usposabljanje učiteljev ter drugih strokovnih delavcev za učinkovito uporabo novih digitalnih orodij in metodologij. Tako bodo lahko bolje podpirali učeče se s posebnimi potrebami. Zagotavljanje trajnosti rezultatov projekta bo doseženo preko vzpostavitve trajnih podpornih struktur in virov, ki bodo omogočali nadaljnjo uporabo in razvoj digitalnih kompetenc tudi po zaključku projekta.
V okviru projekta bodo razviti in implementirani prilagojeni izobraževalni programi, ki bodo vključevali sodobna digitalna orodja in vsebine, posebej prilagojene potrebam učečih se s posebnimi potrebami. Projekt bo prispeval k merljivemu izboljšanju digitalnih veščin učencev s posebnimi potrebami. To bo spremljano in ocenjeno skozi strukturirane evalvacijske procese, ki bodo vključevali kvantitativne in kvalitativne metode. Projekt bo organiziral številne aktivnosti in usposabljanja za učitelje, ki bodo pridobili kompetence za učinkovito uporabo digitalnih orodij pri poučevanju učečih se s posebnimi potrebami. Usposabljanja bodo zajemala tako teoretične kot praktične vidike uporabe digitalnih tehnologij. Projekt bo vzpostavil učne skupnosti in mreže strokovnjakov, ki bodo dolgoročno podpirali uporabo digitalnih tehnologij v izobraževanju posebnih potreb. Te skupnosti bodo služile kot platforme za izmenjavo znanja, izkušenj in dobrih praks, kar bo dodatno prispevalo k dvigu kakovosti izobraževanja.
Projekt se bo osredotočal tudi na promocijo in diseminacijo doseženih rezultatov, s čimer bo zagotovljena širša prepoznavnost in vpliv projekta tako na nacionalni kot mednarodni ravni. Organizacija konferenc, izdaja publikacij in drugi načini širjenja rezultatov projekta bodo ključni elementi za širjenje dosežkov in pridobljenih izkušenj. Sodelovanje z drugimi podobnimi projekti bo omogočilo izmenjavo izkušenj in iskanje najboljših praks na področju digitalnega izobraževanja za posebne potrebe. Poleg tega bo projekt vključeval aktivnosti za ozaveščanje širše javnosti o pomenu digitalnih kompetenc za učence s posebnimi potrebami, kar bo prispevalo k večjemu razumevanju in podpori javnosti za to področje.
Projekt DigComp PP bo s svojim celovitim pristopom pomembno prispeval k večji vključenosti in enakopravnosti učečih se s posebnimi potrebami v digitalni družbi. S tem bo podprl strokovni razvoj učiteljev, izboljšal izobraževalni sistem ter zagotovil trajnostne rezultate, ki bodo koristili širokemu krogu deležnikov. Ključni poudarek bo na vzpostavitvi in implementaciji inovativnih učnih metod, ki bodo temeljile na sodobnih digitalnih orodjih, prilagojenih posebnim potrebam učečih se. Z vključitvijo naprednih tehnologij in metodologij bo projekt omogočil učečim se s posebnimi potrebami, da dosežejo boljše učne rezultate in se aktivneje vključijo v učni proces. Na ta način bo projekt DigComp PP pripomogel k oblikovanju bolj vključujočega in pravičnega izobraževalnega okolja, kjer bodo vsi učeči se, ne glede na njihove posebne potrebe, imeli priložnost za osebni in akademski razvoj. Z dolgoročnim pristopom k trajnostnemu razvoju digitalnih kompetenc bo projekt ustvaril temelje za nadaljnje izboljšave in inovacije v izobraževanju, kar bo imelo pozitiven vpliv na celotno družbo. S tem se bo omogočilo boljše življenje in večje priložnosti za učeče se s posebnimi potrebami, obenem pa bo podpiral širšo transformacijo izobraževalnega sistema v smeri večje digitalne in trajnostne pripravljenosti.

(Skupno 174 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost